علت برفک یخچال چیست و با آن چه کنیم ؟

اگر لاستیک‌های دور در یخچال و فریزر خراب باشد، داخل فریزر مقدار زیادی برفک می‌زند. نوارهای لاستیکی در یخچال و فریزر به مرور زمان انعطاف خود را از دست داده و جدا می‌شوند و این سبب ایجاد برفک می‌شود. سالی، یک بار سالم‌بودن این نوارها را کنترل کنید تا در صورت کوچک‌ترین نشت هوا، آنها را تعویض کنید.
برفک یخچال و فریزر را به‌صورت منظم آب کنید، چون با افزایش ضخامت برفک، مصرف انرژی بالا می‌رود. شما می‌توانید یخچال‌های مجهز به سیستم برفک‌ آب کن اتوماتیک را انتخاب کنید تا مصرف انرژی کاهش پیدا کند. فریزرهایی که برفک می زنند باید حداقل هر ۳ ماه یک بار و حداکثر هر ۶ ماه یک بار یخ زدایی شوند. برای یخ زدایی ابتدا چند ساعت زودتر فریزر را از برق بکشید و وقتی یخ ها نرم شد مواد غذایی را از آن بیرون بیاورید، اما به هیچ وجه از وسیله ای مانند کفگیر و قاشق و وسایل فلزی استفاده نکنید. می توانید از پنکه و سشوار برای یخ زدایی سریع استفاده کنید. وقتی یخ ها آب شد فریزر را کاملاً خشک کرده و سپس با محلول جوش شیرین و آب آن را شستشو دهید.
نوار دور در فریزر را کاملاً خشک کنید. درجه برودت فریزر را با توجه به دمای فصل تنظیم کنید. هرگز مواد غذایی را درهم و برهم در طبقات قرار ندهید. گوشت، مرغ و ماهی را در طبقات بالا و سبزیجات و خشکبار را در طبقات پایین قرار دهید. هیچ نوع ماده غذایی حتی نان را بدون نایلکس یا فویل درون فریزر قرار ندهید. این کار موجب می شود مواد غذایی شما از یکدیگر طعم و بو نگیرند.
روی مواد غذایی خود حتماً تاریخ خرید را درج کنید و برای مصرف کوتاه مدت خود مواد غذایی تهیه کنید. مواد غذایی در مدت طولانی خواص خود را از دست می دهند. هرگز برای نگهداری مواد غذایی مانند حبوبات و خشکبار از ظروف شیشه ای استفاده نکنید. مواد غذایی را به صورت داغ و گرم در فریزر نگذارید و هوای داخل بسته های مواد غذایی را خارج کنید. از باز و بسته کردن مکرر فریزر تا جایی که ممکن است خودداری کنید. برای بوزایی فریزر را از بوگیرهای مخصوص یا یک تکه زغال استفاده کنید و هر ۳ ماه یک بار آن را عوض کنید.

سرویس دهی و تعمیرات کلی یخچال فریزر  + ساید بای ساید با با قیمت مناسب و کیفیت بالا فقط با یک تماس مشتری دائمی ما خواهین بود.

24 ساعت در تمامی نقاط تبریز

شماره تلفن های تماس

09143039646

09374353335